Dom Pomocy Społecznej to nie tylko Mieszkańcy, ale także kadra pracownicza, która stanowi o duchu i atmosferze Domu, wytwarza klimat domowego ogniska i jest źródłem miłości, akceptacji i bezpieczeństwa, bez których nie ma Domu.
Pracownicy Domu Pomocy Społecznej w Lubaczowie to zespół wszechstronnie przygotowany do pracy z dziećmi młodzieżą i osobami dorosłymi niepełnosprawnymi intelektualnie, zarówno poprzez zdobyte kwalifikacje jak i doświadczenie zawodowe.
W strukturze Organizacyjnej Domu wyodrębnia się:
- Dział Administracji i Księgowości
W skład, którego wchodzą: Dyrektor, Gł. Księgowy i referent administracyjny. Do zadań tego działu należy planowanie, kierowanie i koordynacja procesów wpływających na organizację pracy całego Domu.
- Dział Opiekuńczo – Terapeutyczny
W skład, którego wchodzą: pracownik socjalny, pedagodzy, fizjoterapeuta, kierownik zespołu d.s. kulturalno – oświatowych, terapeuta, pielęgniarki, opiekunki i pokojowe.
Ze względu na cel nadrzędny naszego Domu, którym jest szeroko rozumiane dobro Mieszkańca, dział opiekuńczo – terapeutyczny stanowi jego trzon. Zakres działań podejmowany przez pracowników oraz różnorodność form pracy z Mieszkańcem stanowi bogaty wachlarz oferty naszego Domu.
- Dział Obsługi
W skład, którego wchodzą; magazynier, kucharki, praczki, kierowca oraz konserwator.
Pracownicy Działu Obsługi wykonują czynności niezbędne do sprawnego funkcjonowania i zaopatrzenia Domu związane ze świadczeniem usług bytowych.
Do zadań Domu Pomocy Społecznej należy realizacja podstawowych usług zgodnie z obowiązującym standardem:
-
- W zakresie potrzeb bytowych – zapewnienia:
– miejsce zamieszkania,
– wyżywienie,
– odzież i obuwie,
– utrzymanie czystości. - W zakresie potrzeb opiekuńczych polegających na:
– udzielaniu pomocy w podstawowych czynnościach życiowych,
– pielęgnacji,
– niezbędnej pomocy w załatwianiu spraw osobistych. - Wspomagających, polegających na :
– umożliwieniu udziału w warsztatach terapii zajęciowej lub w pracowniach terapii,
– podnoszeniu sprawności i aktywizowaniu Mieszkańców,
– umożliwieniu zaspokajania potrzeb religijnych i kulturalnych,
– zapewnieniu warunków do rozwoju samorządności Mieszkańców,
– stymulowaniu nawiązywania, utrzymywania i rozwijania kontaktu z rodziną i środowiskiem,
– działaniu zmierzającym do usamodzielnienia Mieszkańca, w miarę jego możliwości,
– pomocy usamodzielniającemu się Mieszkańcowi w umożliwieniu podjęcia pracy, szczególnie mającej charakter terapeutyczny,
– zapewnieniu bezpiecznego przechowywania środków pieniężnych i przedmiotów wartościowych,
– pokryciu, w miarę możliwości, Mieszkańcowi nie posiadającemu własnego dochodu wydatków na niezbędne przedmioty osobistego użytku, według odrębnych przepisów,
– zapewnieniu przestrzegania praw Mieszkańców oraz dostępności do informacji o tych prawach,
– sprawnym załatwianiu skarg i wniosków Mieszkańców. - W zakresie potrzeb edukacyjnych zapewnia:
– pobieranie nauki,
– uczestnictwo w zajęciach rewalidacyjno – wychowawczych,
– uczenie i wychowanie przez doświadczenie życiowe.
- W zakresie potrzeb bytowych – zapewnienia: